Faceți căutări pe acest blog

duminică, 7 aprilie 2024

POEZIILE PRIMĂVERI

POEZII FRUMOASE,

 POEZII DUIOASE

LIGIA CRISTINA FLOREA


CEA MAI MÂNDRĂ


În grădină, freamăt mare!

Care credeţi că e, oare,

Cea mai mândră dintre flori,

Parfumată şi-n culori

Vesele, strălucitoare,

Fără de asemănare/?

"Dintre flori, se înţelege,

Numai eu pot fi un rege!

Am aşa o-nfăţişare

Fină şi fermecătoare!"

Zise+un mândru Trandafir,

Răsucindu-e pe-un fir.

"Ia priviţi ce obrăjor!"

Glăsuieşte un Bujor,

"Şi culori am felurite,

De natură dăruite!"

"Bine, bine, însă eu

Am culori din Curcubeu!"

Aşa a grăit Laleaua,

Etalându-şi catifeaua!

"Sunt frumos, sunt colorat

Şi, desigur, parfumat!"

Zise movul Liliac,

Fără urmă de vreun trac.

"Sunt Zambila cea frumoasă,

Floare fină şi aleasă,

O fondantă-nmiresmată

Şi de oameni admirată!"

"Ce dacă sunt piticel?"

Glüsui un Ghiocel,

"Primüvara eu vestesc,

Pe toţi vă înveselesc!"

"Firul lung e semn de slavă,

(Eu nu sunt floare firavă!),

Cupa mea-i de nectar plină

Pot Albinele să vină!

Am mantaua din alb pur,

Nu-i găseşti nici un cusur!"

Zise mândrul Crin, în soare,

Strălucind atât de tare,

Încât nu-l puteai privi!

Iar apoi interveni Irisul cel delicat!

Şi el mi s-a lăudat

C-are floarea din mătasă,

Că-i a florilor crăiasă!

Şi-alte flori se-nfăţişară,

Toate ni se lăudară!

Albăstreaua, Viorica,

Imorteaua, Tufărica,

Begonia plină de flori,

Nuferi, Leandri şi Cicori,

Echinaceea floarea-leac

Chiar şi Floarea de Dovleac,

Floarea de Bumbac ca neaua,

Violeta, Micşuneaua,

Toporaşul şi Glicina,

Cala sobră şi Sulfina,

Macul roşu, Margareta,

Floarea de Cireş, cocheta,

Ciulinul, floare de vară, 

Gerbera cea solitară, 

Narcisa emoționată, 

Frezia cea pastelată,

Gladiola maiestuoasă, 

Zoreaua  cea grațioasa,

Tuberoza imbătătoare, 

Petunia  strălucitoare, 

Gardenia cea timidă, 

Hortensia cea splendidă, 

Gălbeneaua balaioara,

Mușețica  verișoara,

Flori de Tei și  Sunătoarea 

Și-au tot lăudat  candoarea, 

Floarea-Soarelui  măreață, 

Floarea Cactusului  creaţă, 

Anemona și-o Mușcată, 

Azaleea cea bogată, 

A Miresii  Floare albă, 

Cercelușul  cA o salbă,

Garoafa și Garofiţa,

Levănțica  și Roinița,

Genţiana  cea albastră, 

Floarea de Castan din glastră,

Magnolia minunată, 

Floarea de Trifoi stelată,

Jucăușa  Ciubotică,

Și  Coada-de-Randunică,

Măceșul  cu zeci de flori,

Clopoțeii  zâmbitori, 

Iasomia cea fragilă, 

Lăcrămioara  cea copilă,

Floarea de Colț  cea mai rară, 

Orhideea cea sprinţară,

A Nopții Regină  mare,

Și-alte flori frumoase tare,

Și  s-au tot certat apoi,

De-a ieșit  un tărăboi 

Ca nu s-a putut alege 

Cine să  le fie rege!

Dacă mă  întrebați  pe mine

Va răspund cum știu  mai bine:

Toate florile-s frumoase,

Delicate, grațioase,

Parfumate-n  zeci de feluri,

Colorate giuvaieruri! 

Așadar,  le-aleg  pe toate, 

C-aş comite-o  nedreptate, 

De-aş  alege-o  între ele,

Toate-s mândre,  frumușele, 

Maiestuoase,  delicate,

Vesele și  colorate!


(în  volumul "Zânele Anotimpurilor")










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.