Faceți căutări pe acest blog

joi, 14 iulie 2022

14 IULIE - CALENDAR LITERAR - TUDOR ARGHEZI

55 de ani de la moartea poetului 


TUDOR ARGHEZI


MĂRĂCINE


Te-ai chinuit atâta mărăcine,

Să scoți o floare și din tine.

Te-am așteptat un an, doi ani, cinci ani ,,,

Și te-am ferit de sapă și cazma

Întru-nflorirea ta.


Toți oamenii spuneau: - Să-l dăm afară -.

Și-am lăsat vară după vară,

M-ai răsplătit de lunga așteptare,

Dându-mi cea mai frumoasă floare.


MĂRTURIE PE VIOARĂ ȘI ARCUȘ


Sufletul mi-e un leagăn de păpuși,

Un călușel de leagăne-nvârtite

În valsul unei muzici pe șoptite.


Zăresc câte-o ureche și-un obraz

Din scoicile-așternute cu atlaz

Și prinse una de alta-n fuga lor

Cu lanțul căte unui mărțișor.


Călătorind vârtejul de scufițe,

Le flutură perucile, șuvițe,

Și ochii teferi, de safir rotund,

Clipesc din fugă și se-ascund.


Caii de lemn, cât niște cărăbuși,

Sunt înhămați perechi, între păpuși.

Ar neceheza-nvârtindu-se la lună

Dar glasul și gâtlejul nu le sună.


Un stol de fluturi de sulfină

De vântul scrânciobulului se anină

Și râd, în vântul ce le ia

Din geamul meu și de subt lampa mea.


Nu turbura cu nici o întrebare

Tăcuta mea înseninare.

Surâsul meu la zodii și la stele,

Ai înțeles că vine de la ele.

(în volumul Poezii alese)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.