Faceți căutări pe acest blog

marți, 29 martie 2022

29 MARTIE - CALENDAR LITERAR : ELENA FARAGO

 ELENA FARAGO - 144 de ani de la naștere

                                                                                *

ELENA FARAGO: Poezii pentru copii



                                                                                *


O FETIȚĂ CUMINTE


Când un copil mai mic ca mine

Vorbește cum nu se cuvine,

Ori țipă, zgârie sau minte

Ca un copil ce nu-i cuminte,


Și seara la culcat nu spune

Măcar o mică rugăciune, - 

Și bagă degetele-n gură,

Și zahăr din cutie fură,


Și stă cu mâinile murdare, - 

Eu mă gândesc că sunt mai mare,

Și-l  iau frumos pe lângă mine,

Și îl învăț cât pot de bine,

Să fie bun, cinstit, curat, - 

Cum mama mea m-a învățat.

*


*

GÂNDĂCELUL

- De ce m-ai prins în pumnul tău,

Copil frumos, tu nu știi oare

Că-s mic și eu și că mă doare?

De ce mă strângi așa de rău?


Copil ca tine sunt și eu,

Și-mi place să mă joc și mie,

Și milă trebuie să-ți fie

De spaima și de plânsul meu!


De ce vrei tu să mă omori?

Că am și eu părinți ca tine,

Și-ar plânge mama după mine,

Și-ar plânge bietele surori, - 


Și-ar plânge tata, mult de tot,

Căci am trăit abia trei zile, - 

Îndură-te de ei, copile,

Și lasă-mă, că nu mai pot! ...


Așa plângea un gândăcel,

În pumnul ce-l strângea să-l rupă,

Și l-a deschis copilul după

Ce n-a mai fost nimic din el!...


Ș-a încercat să-l mai învie

Suflându-i aripile-n vânt

Dar a căzut în țărnă frânt

Și-nțepenit pentru vecie!...


Scârbit de fapta ta cea rea

Degeaba plângi, acum, copile,

Ci dute-n casă-acum și zi-le

Părinților, isprava ta.


Și zi-le că de-acum ai vrea

Să ocrotești cu bunătate

În cale-ți, orice vietate,

Oricât de făr-de-nsemnătate

Și-oricât de mică ar fi ea!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.