Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 9 iunie 2021

POEZIA COPILĂRIEI

 

OTILIA CAZIMIR (pseudonimul literar al poetei Alexandrina Gavrilescu), 

                n. 12 februarie 1894, comuna Horia - 8 iunie 1967, Iași

Poetă, prozatoare, traducătoare și publicistă română, cunoscută îndeosebi ca
autoare de versuri pentru copii.
Volume de poezii: Baba iarna intră-n sat, Lumini și umbre, Versuri
Volume de proză: Grădina cu amintiri, Licurici, Albumul cu poze

O poveste cu-n dulău



Un cățel de cauciuc,

Mititel cât un papuc,

Se-ntâlnește la răscruce

C-un cogeamite dulău.

- Eu, să fiu în locul tău,

Aș pleca și m-aș tot duce:


Plin de scai, murdar, lățos - 

Un cojoc întors pe dos - 

Latri jalnic și urât

Dintr-un fund de poloboc!

Eu am muzicuță-n gât:

Cu copiii când mă joc

Și m-apasă pe burtică -

Juri că miaună-o pisică!


Dar dulăul cel cuminte,

Măsurându-l pe cățel,

Prizărit și mărunțel,

Îi arată doar un dinte...


- Mie mi-au făcut pătuc -

Zice cel de cauciuc -

Plăpumioară și coltuc,

Cămășuță cu arnici

Și bondiță cu panglici!


Dar când intri tu-n odaie,

Toși te-alungă: "Ieși, potaie!"

Iar de ești cumva plouat,

Nu te rabdă nici sub pat!


- Ham! dulăul i-a răspuns

Și atât a fost de-ajuns:

Ia-l de ceafă, strânge-l bine,

Doar o zice "Vai de mine!"


Însă când să-l scuture - 

Scutură dacă ai ce!

Din jigodia-ngâmfată,

A rămas în colți, deodată,

Doar c-o minge dezumflată.

                            --------------------------------------------------------------------








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.