Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 12 septembrie 2018

TIMIDE ÎNCEPUTURI DE TOAMNĂ


TIMIDE ÎNCEPUTURI DE TOAMNĂ


Rătăcesc prin pădurile tale.
De pe cărare
mă pierd, cu voia mea,
ademenită de păsări cântătoare
și văd în luminișuri
fluturii iubindu-se, roiuri, roiuri,
într-un amețitor dans diurn.
Grăbite stoluri călătoare
își lasă umbrele în urma lor
lepădându-se de ele ca de o povară.
A câta oară
nostalgic dor mă-ncearcă?

Nu-i nici o barcă
și nici un lac sclipind în soare
dar e atâta binecuvântare
în firul ierbii copt
și-n frunza care mângâie lumina
că mi-e teamă să plâng
de atâta fior,
de atâta dor,
ca nu cumva lacrimile mele,
reci și grele
să se spargă de pietre și să rupă
sfințenia acestei clipe muritoare.

Ridic ochii umezi spre soare
și mă amețește lumina lui,
caldă, orbitoare...!
Se-nvârt în jurul meu copacii
și mă prind în dansul lor nebun
Călătoresc în timp sau mi se pare?

Ca într-un vârtej de lumină
mă regăsesc într-un tablou postum
Cu frunze ruginite prea devreme
Amesecate cu aripi de fluturi.
Timide începuturi
 de toamnă!

din volumul Ca marea și sufletul meu!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.